DeebaLifeIsAStory
FOLLOW | DASHBOARD

About Cupcakes Entries


Salam Ramadhan 1436 H
18 June 2015 | 4:44 AM | 0 comments
Assalamualaikum
Salam Ramadhan. Salam Sahur.



Hmm. Tipu. Cakap nak update hari hari konon. Hiks. Emm harini hari first puasa, emm tak rasa pape. Kacau kecik kecik dulu memang terasa gilaa puasa tu sebab takut lapar lah apa lah. Sebab dulu kena pegi sekolah, penat apa semua. Aku pulak tengah cuti sekarang, duduk rumah je. Memang tak rasa apa lah -.- penat, tidooo. Emm perbezaan sebenarnya kecik kecik dulu tak fikir nak kejar ibadah ke apa. Selalu rasa puasa ni membebankan. Sekarang dah besar, dah pandai, dah boleh pikir betapa bestnyaa puasa bila dapat pahala berganda ganda dalam setiap ibadah kita. Sahur? Dapat pahala. Tahan lapar? Dapat pahala.  Berbuka? Dapat pahala. Solat terawih? Dapat pahala lagi. Amalan wajib kita pun akan dapat ganjaran pahala berganda ganda dari bulan biasa. Sebab tu lah Ramadhan ini dipanggil bulan untuk Umat Islam :) haa eksaited kan nak puasa? Semoga semua yg kita buat di bulan Ramadhan ni ikhlas kerana Allah taala. Ada orang puasa tapi tak solat, rugi rugi. Jaga sama rata kayy. Yang paling penting jangan lupa niat :) hehe. Puasa penat penat, tak niat HAHAHAA. K tak Lawak. Puasa niat sebulan terus tau. Baru terlupa pun takpa. Sekarang 4.40 am. Dah boleh sahur untuk siapa yang makan slow motion macam aku. hee


Selamat Berpuasa kawan kawan.

#ASA

COLDEST | HOTTEST