DeebaLifeIsAStory
FOLLOW | DASHBOARD

About Cupcakes Entries


Result Espiemm
23 March 2014 | 2:04 AM | 0 comments




Anyongg. Tehee.
Alhamdulillah baru harini iolls berpeluang nak share result spm iolls. Mesti uolls tetanya tanya rite? Ceywah gitewww iolls. Haha gelimakk.

3 Hari lepas punya cite baru nak update. Hek eleh lu. Alhamdulillah rezeki daripada Allah, aku dapat 8A 2B 1C. Walaupun daripada pandangan korang, hek eleh lu, tak la tough mane pon. Kan kan kan. Zaman sekarang 8a tu sikit je uolls. Tapi aku bersyukur teramat sangat. ALLAH MASIH SAYANG PADAKU. Walaupun amalan tak seberapa, Allah tetap bagi rezeki yang cukup banyak dekat aku. Jangan pula rezeki ini istidraj untuk aku Ya Rabb. Moga moga dengan rezeki ni aku boleh muhasabah diri balik. Apa yg A? A+ untuk bahasa Melayu & Science. A solid untuk Math, Sejarah, Psi, Pqs, Ekonomi Asas && Perinsip Akaun. B+ for Addmath, B for B.Arab nd C+ for English. To be honest, memang aku frust sikit la with my result. Expecially the Addmath. I put so many effort for that subject but what can I do hmm. Ramai kawan aku banyak frust dengab English coz scholarship apa semua nak minima A- untuk English. Tapi aku tak frust pon sebab aku memang lemah dari dulu lagi. C+ tu pun dah cukup ok :) Lagi satu sebab sekolah aku sorang pun tak dapat A untuk English subject. Tekezut tak? Means, takda sorang pon lurus A dalam spm 2013. Sejarah dalam Smkab kot. Ih ihh. We alls pon taktau apa punca dan sebab perkara ini berlaku. Salah kami kah? Salah guru kah? Salah examiner kah? Perkara ini akan terus menjadi misteri untuk selamanya. Wahahah.

Beban makin kurang lepas dah dapat lesen kereta, dapat result, dapat cuti semingguu. Hahh lega sangat. Kepada kawan kawan kesayangan aku yang tengah sedih dengan result. Pls laa. Jangan sedih sedih k. Aku pun sedih kalau korang sedih. Jangan risau, perjalanan kita masih jauh lagi. Dengan sijil spm bukan boleh buat apa pon. Tanam azam baru dan berusaha dengan lebih gigih dekat Uni nanti. Dapat pointer baik punya, dapat kerja bagus, dapat suami handsome, ehem ehem. Hehe. Merapu ah. Mengantuk dah ni. Hidup ni kita kena belajar terima kenyataan kan walaupun perit. Aku tau aku tau aku tak faham sebab aku takda kat tempat korang. Dengan nak hadap parents lagi. Ok ok take time yea? I know you dah buat sebaik mungkin but you know what? Allah have a better plan for you babe. Semua yang berlaku ada hikmah nya :)

Kawan kawan, doakan aku dapat scholarship & tawaran course & uni yang aku betul betul minat. Plan aku lepas ni nak jadi Accountant atau PTD. Tapi kalau ada peluang lain, aku rembat jea. Teringin jugak nak gi Beijing belajar bahasa Mandarin. Haha. Cikgu aku kata takya fikir nak kerja apa lagi. Belajar jea dulu. Tuntutlah ilmu hingga ke liang lahad. Kalau ada ilmu, kerja yang datang cari kita nanti. Yeke? Haha.

Ok segala yang baik itu datang daripada Allah, dan yang buruk itu adalah daripada kelemahan aku sendiri. Yang baik jadikan contoh, yang buruk jangan ikut.


Sekian dari
Adibah Syakinah Amran.




COLDEST | HOTTEST