DeebaLifeIsAStory
FOLLOW | DASHBOARD

About Cupcakes Entries


Ikhlaslah
20 October 2012 | 12:36 AM | 0 comments



People just searching for faithful and honesty in relationship but not sincerity :)




Yeah, damn true. Manusia hanya pentingkan kejujuran dan kesetiaan. Tapi tak pentingkan keikhlasan sedangkan cinta mestilah ikhlas. Sebuah cinta yang aku inginkan ialah cinta yang penuh dengan keikhlasan didalam hati. Bukan untuk digunakan atau dipermainkan. Cinta yang ikhlas akan membuat si dia tak pernah jemu bersama kita, terima kita seadanya dan tetap mencintai sampai bila-2 walaupun apa yang orang lain katakan tentang kita. 


Hem, contoh situasi cinta yang tak ikhlas? Contohnyaa.. contohnyaa.. hem contohnya HEHE. Okay okay. Contohnya macam orang yang tengok orang lain becinta dia pon nak becinta jugak. Tercabar la orang lain ada boyprenn, dia takde. Then, takesah da sape pon sidia, kalau ade yang masuk jarum, rembat saja. Desperate kan? Janji ade sape sape yang boleh dia banggakan depan kawan kawan dia. Tak kesah dah latar belakang orang tu macam mana. Yela, mana tahan tengok kawan lain punya fon asyik bunyi jea. Dia pon nak senyum sorang sorang jugakk. Tak ada pasangan pula dianggap kolot kononya tak laku. Huh better forever alone la weh. Tak ikhlas buat hape! Kan kan kan? 


Lagi satu, orang yang bercinta hanya untuk suka suka cari pengalaman. This is dangerous! Sila katakan tidak kepada cinta suka suka. HAHA. Yela, awal-2 lagi da ade niat nak suka suka. Haih, lepastu putus di tengah highway. Kekasih ditinggal tanpa pesan. Yah, itu ngak bisa dimaafin. Ingat hati orang ni mainan? Cinta macam ni sangatlah wasting. Sila lempang muka dia laju-2. Dush-9! Watchaaa! Henshin! Haha apa aku buat ni -..- Nak contoh lagi?? Nak nak? Kata la nakk. Kesian aku :( K last eh? Urmm cinta sebab kesian! Selalunya perempuan la kan, contoh bila ada lelaki yang confess kat dia, dia act tak la suka sangat. Tapi dia kata 'bolehlaa', nak tolak kesian. Terima je. Ikhlas nya mungkin ada dan mungkin takda. So, ini sangat tidak kekal lama. 


Jap jap ada lagi satu, emm bercinta untuk menggunakan si dia saje. Yang ni sedih, so aku takmau terang panjang-2. Kbye.




Kesimpulannya disini, bercinta lah dengan ikhlas. Arasso?


CINTA
dalam cinta pasti ada sayang 
tapi dalam sayang tak semestinya ada cinta..

ramai orang confuse antara cinta dan sayang..
Cinta ni terlalu dalam maknanya dan terlalu mahal untuk disebut selalu apalagi untuk diberikan kepada seseorang. Orang kate cinta perlukan keikhlasan. Kalau dah selalu sangat sebut dah jadi tak ikhlas dan kalau seringkali jatuh cinta dah jadi macam murah..
Sayang ni lebih subjektif dan universal.

Dan benarlah kata orang "cinta tak semestinya bersatu".



Tak semua kesetiaan di balas dengan kebahagiaan. Kadang-2 apa yang diharapkan tak semestinya jadi kenyataan. Betapa sedihnya bila insan yang disayangi tak pernah menghargai apa yang kita korbankan. Namun, itulah ketentuan Ilahi untuk menguji kekuatan iman kita. Buat insan yang mengerti, hargailah hati kerana ia terlalu beerti. Kan Mr. Crush?





COLDEST | HOTTEST