DeebaLifeIsAStory
FOLLOW | DASHBOARD

About Cupcakes Entries


Teman Pengganti. Eh?
28 September 2012 | 2:38 AM | 0 comments



Well hello world! Aku dah mengantok sebenarnya ni tapi saja nak tahan mata lama lama. Sebab esok kan cuti, tak rock ea tidur awal. Ho-ho. Semenjak dua menjak ni kan, viewer belog aku betambah tambah. Nd ramai jugak lah dok menconteng chatbox aku tu. Conteng bukan main,  "your blog so cute" "nice entry" "suka belog awak, jgn lupa datang jenguk sini yee" Hem macam-2 ayat yang mebuat aku kembang semangkuk. Tapi bila click the link, muncul laa page-2 merapu yang akan meningkatkan earn money dorang. So so hampeh dot com. *Baru nak syok. Macam-2 jenis nama ada, Anzalna lah, Selena Gomez lah, Tasya Shila lah, hayoo. Mat Salleh pon sama nak komen jugak, nice entry nice entry. Macam lah kau faham bahasa Melayu -.- Dushdush! Takpa lah, aku sukaa.



K intro da abes. Back to the topic, which is Teman Pengganti? Siapa? Haha kat sini bukan aku nak cerita pasal crush baru aku kea apa tapi pasal lagu Teman Pengganti. Haa yang sedap tu, yang Black nyanyi tu. Tau kan? Dulu, masa first time aku dengar lagu ni, masa bulan puasa, dalam kereta, radio era. Haa. Sedap betol lagu dia. Nd aku terpikir gak la, apa lah maksud lagu ni. Ayatnya mendalam gila. Lepastu aku main agak-2 jea la, aku rasa macam dia cita pasal pasangan yang duluu saling sayang sampai nak mati pun sama-2. Biasa lettew, adat becinta kan. Then tiba-2 laki ni ada suka kat perempuan lain yang lagi 'best' dari girlfren dia tuu. Nd dia nak tinggal lah girlfren dia then suroh cari Teman Pengganti. Haha lawak kan tafsiran aku? Mau negatif jea. Huhu. Jangan percaya pulakk. Sebenarnya macam ni..



Lelaki tu sayang sangat perempuan tu nd perempuan tu pun sayang sangat-2 laki tu. Lepastu laki tu asyik mimpi perempuan tu berbahagia dengan laki lain. Memang dia sedih tapi dia tahu semua tu memang akan terjadi. Dia tak layak untuk perempuan tu. Dorang bersama dah lama dah, banyak sangat kenangan indah, ketawa bersama, menangis bersama. Tapi nak buat macam mana, semua tu tetap akan berubah disebabkan satu rahsia yang dah lama laki tu simpan. Nd sekarang tibalah masa untuk dia ceritakan semua. Rupanya dia sakit nd tak mampu hidup lama. Dia tau perempuan tu akan sedih sangat nd dia bagi beberapa pesanan terakhir sebelum dia meninggal.



Aku kan pergi
Bertemu kekasih abadi
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti



Hem sedih kan bila kehidupan tu tak seindah seperti yang kita harapkan. Nangis tak nangis tak? Hehe :) Lagu ni antara lagu yang the best laa tahun ni nd suara Black memang osem ah. Lain dari yang lain. Sedap je dengar. Bila dah tahu maksud, rasa sedih pulak bila dengar lagu tu, huhu :')



Sekarang lagu tu dah keluar Official Video dah lah. Aku baru perasan. Hem kan betul laki tu sakit. Klik link kat atas tu kalau nak tengok :) Bbye, see ya.




COLDEST | HOTTEST