DeebaLifeIsAStory
FOLLOW | DASHBOARD

About Cupcakes Entries


Kalau EX korang mintak kapel balik, katakan...
25 July 2012 | 10:55 PM | 0 comments
Katakan..
Katakann..
Katakan TIDAK! TIDAK! TIDAK!







Why Deeba why?
TELL ME WHY..!!



Eh eh sabor ler. Nak bagitau la ni. Huhu.



Cer fikir balik, kenapa kita harus balik kepada masa silam yang gelap lagi menyakitkan hati tu semata-mata kerana dia mahukan kita? Kenapa kita perlu undur kan waktu dan padamkan segala luka di hati semata-mata untuk penuhi kemahuan dia? Kenapa? Once as Ex, always as Ex!


Bagi aku en, diorang ni tak lebih daripada penyibuk dalam hidup kita. Pembuang masa, tenaga, duit dan perasaan yang kita bagi selama ni. Dia pernah sakitkan hati kita maybe sekali atau dua kali dulu kan? Dan tak mustahil dia akan ulang semula perkara sial tersebut dalam hidup kita. Buat apa nak ambik risiko? Rugi rugi rugi. Kumbang bukan seekor. Bunga bukan sekuntum.




Forgive is easy but forget is hard .
Sometimes, we must lower our ego to forgive them because we still need them even they always hurt our heart. 
No one perfect .
Give them a chance to change .
Even we know we will hurt again, but that is love. Always take a risk to be happy even for a while.




Chance to change? CHANCE TO CHANGE? Err. Nd why we must happy for a while?




"Ye la Deeba, kalau dia da janji takkan ulang kesilapan lampau dia cane? Siap sumpah bermati matian. Sampai main nama Tuhan. Tambah-tambah kalau kita ni still sayang lagi kat dia. Then how?"






It's hard when you know you shouldn't hold on, and yet you're too in love to let go.








*Diam sebentar*
*Bunyi Cengkerik*









Menda ni selalu jadi dekat kaum-kaum lemah perempuan ni la kan, cepat sangat melting auw auw. Huhh! Plus-2 bila dah dengar lagu jiwang yang berbunyi, 'Walaupun hatiku kau lukai, namun ku masih menyayangi, jadi balik la kembali, buat la aku sakit hati lagi!' Eh? Macam salah jea --' Watever. Emm menda ni depend la sayang oii, but for me, once he do something, his potential to repeat it is tooooo damn high. *pengalaman mengajar erti kehidupan. So, kau dah sedia kea untuk menghadapi saat ketika yang once pernah buat hidup kau sengsara, jiwa kau terseksa sampai kau rase semua lelaki dalam dunia ni jahat, curang nd lebih baik kapel dengan kucing yang comel lagi manja atau dengan bantal busuk atau laptop pon oke jugak. Sudah?


Sudahkah bersedia untuk tidak terkenang, terbayang, teringat akan kesilapan yang dia pernah lakukan. Forgive is easy but forget is hard. Pecayalah, walau kau da terima dia, bila cinta da berputik kembali pun, kau still akan ingat apa yang dia dah buat sebelum ni. Dan kau akan hidup dalam ketakutan kerana takut dikecewakan sekali lagi. Seronok kapel sambil dibayangi kesilapannya nan lampau? Sudah bersedia kah anda? Betul kea dia betul-betul berubah? Kau dah sakit sangat dengan apa yang dia buat sebelum ni kan? Kalau dia buat lagi, tak ke rasa nak terjun dari tingkat 10? Astaghfiruallahalazim. Nd nd nd bila kau terima dia balik, nampak sangat lah yang kau tu B to the O to the D to the O to the H, STUPID! Mudah dipermainkan. Suka hati jea biar dia buat kita macam bila nak pakai, pakai, bila nak buang, buang. Kannn. Berbaik dengan orang yang pernah sakitkan hati kita ni, mula-2 memang lah dia jaga. Lama-2 dia akan sakitkan hati kita balik. Haa berapa kali aku nak kena ulang ni. Haha.




Couple dengan 'EX' balik diumpama sebagai membaca balik sebuah buku yang telah di baca dan kesudahannya kau dah pun ketahui.



"So kira kitaoang memang tabole terima la Ex-2 ni?"



Nampak gayanya macam tu lahh tapi kalau korang dah bersedia, silakan. Teruskan berjalan di atas tali yang halus, yang bila kau jatuh, terus mati.

Atau melainkan laa jika Ex kau tu itu adalah Lee Min Ho, Robbert Pattinson atau Aaron Aziz. Itu sahaja. Gila kau nak tolak? Hoho.









Sekian.




Jika kau dapat memahami hati seorang perindu,
Baru kau tahu derita hatiku,
Jika suatu hari nanti giliran kau merindu,
Baru kau ingat derita diriku,
Segala yg berlaku bukan kemahuanku,
Apa gunanya bahagia,,
Jikalau bahagia bersamamu hanyalah untuk sementara waktu,
Aku pilih derita merinduimu.






COLDEST | HOTTEST